פניה ליועמ"שית: לרה"מ אין סמכות להתוות מדיניות למשטרה

ישראל רובין 1 Comment on פניה ליועמ"שית: לרה"מ אין סמכות להתוות מדיניות למשטרה

מי קובע את מדיניות המשטרה בהר הבית? יו"ר המטה למען ארץ ישראל, עו"ד אביעד ויסולי פנה ליועמ"שית בדרישה להבהיר לראש הממשלה כין אין לו סמכות לקבוע מדיניות למשטרה

צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר המטה למען ארץ ישראל, עו"ד אביעד ויסולי, פנה ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה דחופה שתבהיר לראש הממשלה, לשרים ולמפכ"ל המשטרה כי הסמכות הבלעדית לקביעת מדיניות משטרת ישראל בהר הבית, על פי פקודת המשטרה כפי שתוקנה לאחרונה, היא של השר לביטחון לאומי.

הפניה באה על רקע ההוראה שנתן ראש הממשלה נתניהו למשטרת ישראל לסגור את הר הבית ליהודים בעשרת הימים האחרונים של הרמדאן, בניגוד לעמדת השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר.

ויסולי מזכיר כי סעיפים 8ב ו – 8ג לפקודת המשטרה, אשר תוקנו על פי דרישת בן-גביר בסוף שנת 2022, קובעים כי השר הממונה על המשטרה הוא השר לביטחון לאומי, והוא בעל הסמכות הבלעדית לקבוע את המדיניות למשטרת ישראל.

עו"ד אביעד ויסולי: "התופעה שראש הממשלה קובע מדיניות למשטרת ישראל היא בלתי חוקית בעליל. פקודת המשטרה כפי שתוקנה לאחרונה קובעת באורח חד-משמעי כי רק השר לביטחון לאומי רשאי לקבוע את המדיניות למשטרת ישראל בכל עניין, והר הבית בכלל זה.

"על היועמ"שית להבהיר זאת לכל הגורמים, ועל השר לביטחון לאומי להבהיר למפכ"ל המשטרה כי הוא אינו מקבל הוראות והנחיות מכל שר אחר מלבדו. כאשר הממשלה מתקנת חוקים חדשים, היא אינה רשאית להתעלם מהם ומחויבת ליישמם. על השר בן-גביר לקבוע מדיניות למשטרת ישראל בכל הנוגע להר הבית, במקום להתלונן על ראש הממשלה בעניין זה".



1 תגובות

מיין תגובות